Sök på Pensionsmyndigheten
Logga in på Dina pensionssidor
 

Kontakta oss

Du som är pensionssparare eller pensionär kan kontakta oss på Pensionsmyndigheten på olika sätt. För oss är det viktigt att vi erbjuder en hög grad av tillgänglighet. Den här information är till för att hjälpa dig att hitta det kontaktsätt som passar dig bäst.

Webben

På vår webbplats hittar du all information du behöver om din pension, till exempel information om ditt konto och beställa personlig kod, blanketter och informationsmaterial.

Öppet dygnet runt

Ringa

Ring vår kundservice - 0771-776 776 och prata med en handläggare om till exempel din allmänna pension, din inkomstpension, din premiepension, ditt fondsparande eller om webbplatsen.

Att ringa till vår kundservice kostar som ett vanligt lokalsamtal. Vad samtalet kostar beror på vad du som kund ringer från (fast telefon, mobiltelefon eller utlandet) samt vilken operatör och vilket avtal du har. Om du hamnar i telefonkö har du möjlighet att välja att vår kundservice ringer upp dig.

På samma nummer når du vår självbetjäning för beställning av blanketter, personlig kod och informationsmaterial.

Vi har även tolkservice på flera språk. För tider och telefonnummer läs mer under Tolkservice. Contact information in English.

För utlandsrelaterade ärenden kan du även ringa +46 498 200 700 Kontakt utland.

Öppettider telefon
Mån - tor kl. 08 - 18
Fredag kl. 08 - 17

Sommaröppettider telefon
23 juni - 10 augusti:
Mån - fre kl. 08 - 17

Avvikande öppettider

Se när det är lättast att komma fram

Självbetjäningen är öppen dygnet runt.

Vi försöker svara nästa arbetsdag.

Skicka post

Du kan också skicka frågor och synpunkter via vanlig post:

Pensionsmyndigheten
106 44 Stockholm

Vi försöker svara inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt brev.

Besöka

Besök ett lokalt servicekontor för att få vägledning, hjälp eller prata om pensionsfrågor. På servicekontoren finns handläggare som är utbildade i pensionsfrågor.

Facebook

Ställ frågor om pension på www.facebook.com/fragaompensionlänk till annan webbplats
Vanliga frågor på Facebook

På kontorstid svarar vi inom 2 timmar.

Boka en informationsträff

Vi kommer ut till grupper (minst 30 personer) och informerar om pensionen.
Läs mer

    

Informationsträff för blivande pensionärer

På våra informationsmöten för blivande pensionärer berättar vi mer om att gå i pension, vilka möjligheter som finns och hur du gör en pensionsansökan.

Dina synpunkter är viktiga

Vi arbetar för att du och andra pensionssparare och pensionärer ska få så bra service som möjligt. Om du har synpunkter eller förslag på hur vi kan bli bättre, vill vi gärna ta del av dem. Du kan lämna dina förslag och synpunkter via vårt
e-postformulär.

Kontakt partners och leverantörer

Kommuner, myndigheter, försäkringsbolag, försäkringsmäklare, företag, leverantörer och andra intressenter kontaktar oss via Kontakt partners.

Om rekommenderat brev

Tänk på att om du skickar ett rekommenderat brev direkt till en handläggare på Pensionsmyndigheten skall namnet stå under Pensionsmyndigheten. I annat fall riskerar du att hanteringen tar längre tid då bara den personen kan kvittera ut brevet.

Adressen ska skrivas så här:
Pensionsmyndigheten
[Handläggarens namn]
106 44 Stockholm

Fråga oss på Facebook

På vår Facebooksida kan du snabbt och enkelt få svar på dina frågor om pension.

Besök oss på Facebooklänk till annan webbplats

Ring kundservice


0771-776 776