Vad är tilläggspension? | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Systemunderhåll i helgen

Från lördag 16 november kl. 07 till söndag 17 november kl. 12 har vi systemunderhåll för Mina sidor. Kundservice stänger kl. 15, fredag 15 november.

Mer om systemunderhållet

Vad är tilläggspension?

Om du är född före år 1954 får du inkomstpension och premiepension, men du får också tilläggspension. 

Hur mycket du får i tilläggspension när du blir pensionär beror på hur mycket du har tjänat in när du har arbetat. Om du är född före år 1938 får du bara tilläggspension.