Vi som arbetar med sociala medier på Pensionsmyndighetens kundservice börjar varje morgon med att kolla om det har kommit in frågor till oss på Facebook under natten. När det kommer in frågor så svarar vi på dem så fort som möjligt. Att man när som helst på dygnet kan ställa en fråga till oss och få svar inom någon timme eller några minuter, gör att vi ökar servicen till våra kunder. Att dessutom allt fler använder sociala medier gör att vi lättare kan komma i kontakt med och ge information, till både yngre och äldre pensionssparare och pensionärer.
Vi försöker att tänka på att skriva så enkelt och begripligt som möjligt för att underlätta kommunikationen mellan kundservice och de som kontaktar oss på Facebook. Vi bevakar även nyhetssidor och andra sidor där vi kan kommentera, korrigera eller skriva en förklaring om någon information om den allmänna pensionen blivit fel.
Via Facebook får vi även möjlighet till att kunna informera om aktuella händelser som rör pensioner. I början av varje vecka skriver vi lite om vad som är aktuellt just nu och alla som har "gillat" vår Facebook-sida får då inlägget i sitt nyhetsflöde. Så missa inte det! Gå in och gilla oss du med och om du undrar över något, kan du ställa din fråga på Facebook.
Har man personliga frågor kan vi inte svara på dem via Facebook. Antingen ringer man då kundservice på 0771-776 776 eller skickar ett e-postmeddelande till kundservice@pensionsmyndigheten.se för att få personlig hjälp. Du kan också använda vårt e-postformulär här på webbplatsen.
Här kan ni läsa mer om vanliga frågor som vi på kundservice brukar få.
Ha en trevlig höst!