Personlig kod försvinner | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Signering i e-tjänster

Just nu upplever vi störningar med signeringstjänsten för BankID och mobilt BankID. Detta berör t ex tjänsterna fondbyte, pensionsansökan och ansökan om bostadstillägg.

Läs mer

Personlig kod försvinner

| nyheter

Pensionsmyndigheten har beslutat att ta bort möjligheten att logga in med personlig kod på Mina sidor från den 8 juni 2017. Orsaken till att vi tar bort personlig kod är att ytterligare höja säkerheten och skydda integriteten för de som loggar in och använder våra e-tjänster.

Från och med 8 juni kan du bara logga in med e-legitimation (BankID). Om du saknar e-legitimation, är utlandsbosatt,  är god man/förvaltare eller har frågor kan du kontakta oss på Kundservice.

Kontakta oss på Kundservice

Mer om inloggning med e-legitimation, BankID