Logga in på Mina sidor
- Vill du använda mobilt BankID väljer du BankID.
- För att kunna logga in och utföra vissa e-tjänster på Mina sidor behöver du en e-legitimation i form av mobilt BankID, BankId, Freja eID+ eller utländskt e-legitimation (Foreign eID).
Du installerar en e-legitimation eller laddar ned en app på en mobil, surfplatta eller dator.
Om du har problem att logga in med ditt BankId kan du undersöka det på olika sätt.
Hjälp med inloggning
Du kan kontakta också oss på kundservice genom att använda vårt e-postformulär så kan vi hjälpa dig vidare.
Om du saknar e-legitimation kan du kontakta oss på kundservice eller besöka ett servicekontor för ytterligare hjälp, till exempel få en blankett för vissa av våra tjänster.
Besök ett av våra servicekontor
- Du bör inte logga in med din e-legitimation när någon du inte känner eller litar på uppmanar dig till det.
- Blir du uppringd av någon som uppger sig för att ringa från eller på uppdrag från Pensionsmyndigheten ska du inte lämna ut dina uppgifter som personlig kod till mobilt BankID och bankdosa.
Det kan hända att Pensionsmyndigheten ringer upp pensionärer eller pensionssparare för att ställa frågor eller följa upp något. Vi kommer aldrig ringa dig för att tipsa om fonder eller för att ge dig placeringsråd för dina pensionspengar.