Pensionsmyndighetens startsida

Vill du logga in?

För att logga in med BankID, klicka på de tre punkterna och välj att öppna i din telefons webbläsare.

Facebook, Instagram och andra appars webbläsare är begränsade och tillåter ofta inte BankID.

Mer information om vilka webbläsare du kan använda.

Logga in på Mina sidor

Information om vad inloggning innebär och om hur dina personuppgifter behandlas

Information om planerade driftstörningar eller tillfälliga avbrott

 

Vill du använda mobilt BankID väljer du BankID. 

För att kunna logga in och utföra vissa e-tjänster på Mina sidor behöver du en e-legitimation i form av mobilt BankID,  BankId, Freja eID+ eller utländskt e-legitimation (Foreign eID). 

Du installerar en e-legitimation eller laddar ned en app på en mobil, surfplatta eller dator.

Mer om inloggning och e-legitimation

Du som använder en dator och väljer att logga in med ”Mobilt BankID på en annan enhet”, behöver verifiera dig med QR-kod som du läser av med din mobiltelefon. Du behöver inte fylla i ditt personnummer. 

Det är en del av vårt arbete med ökad säkerhet kring inloggning. Alltfler banker och företag har infört QR-kod. 

Du följer instruktionerna som finns i anslutning till inloggningen:

  1. öppna din BankID-app
  2. klicka på QR-ikonen i appen 
  3. skanna av QR-koden på skärmen. 

Du som använder hjälpmedel, som exempelvis skärmläsare, får ytterligare instruktioner upplästa som ska kunna hjälpa dig vidare att logga in.

Om du har problem att logga in med ditt BankId kan du undersöka det på olika sätt. 

Hjälp med inloggning

Du kan kontakta också oss på kundservice genom att använda vårt e-postformulär så kan vi hjälpa dig vidare. 

Kontakta oss via e-post

Om du saknar e-legitimation kan du kontakta oss på kundservice eller besöka ett servicekontor för ytterligare hjälp, till exempel få en blankett för vissa av våra tjänster.

Besök ett servicekontor

Kontakta kundservice

Kontakta kundservice för att beställa en fondbytesblankett

Använd blanketter

Du bör inte logga in med din e-legitimation när någon du inte känner eller litar på uppmanar dig till det. 

Blir du uppringd eller får sms av någon som uppger sig för att ringa från eller på uppdrag från Pensionsmyndigheten ska du inte lämna ut dina uppgifter som personlig kod till mobilt BankID och bankdosa.

Det kan hända att Pensionsmyndigheten ringer upp pensionärer eller pensionssparare för att ställa frågor eller följa upp något. Vi kommer aldrig ringa dig för att tipsa om fonder eller för att ge dig placeringsråd för dina pensionspengar. 

Var försiktig med dina personliga uppgifter

Vi har för närvarande långa väntetider per telefon och handläggning

Kontakta oss
Pensionsmyndighetens startsida