Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Driftinformation och störningar

Här hittar du information om planerade eller tillfälliga avbrott kring våra e-tjänster och funktioner på webbplatsen till exempel inloggning till Mina sidor, pensionsprognos och fondbyte. 

  • Systemunderhåll av pensionsprognos och ansökan av pension

    Under natten lördag 28 januari till söndag, klockan 23.00 - 8.00 kommer underhåll av IT-system att ske. Du kan därför inte göra en pensionsprognos eller ansöka om pension under den tidsperioden.

  • Fel med att logga in med fondbytesapp

    Just nu kan mindre störningar förekomma vid inloggning i Fondbytesappen med Mobilt BankID. Om du drabbas är det bara att försöka igen. Vi arbetar på att lösa problemet.

  • Problem med mina ärenden för levnadsintyg

    Just nu har vi problem med att det inte går att se ”mina ärenden” när ärendet avser levnadsintyg för dig som är bosatt utomlands.

    Vi beklagar detta och jobbar på att lösa problemet.

  • Logga in med Telias e-legitimation upphör

    Från 13 november kommer det inte längre vara möjligt att logga in med Telias e-legitimation eftersom vi har bytt till en ny säkerhetslösning för inloggning till Mina sidor. Vi byter säkerhetslösning för att göra det mer tryggt och säkert för dig som användare av Mina sidor.

    Uppdaterad information januari 2017

    Vi har nu beslutat att inte längre använda oss av Telia e-legitimation som inloggningsmöjlighet av olika anledningar. Vi beklagar detta och hänvisar dig till att använda våra andra sätt att logga in.

    Kontakta oss på Kundservice om du har frågor eller vill ha hjälp kring din inloggning till Mina sidor.

    Mer om inloggning och Mina sidor

  • Blockering av kakor kan hindra inloggning på Min pension

    En del personer kan ha problem med att logga in på Min Pension på grund av en inställning i webbläsaren. För att kunna använda e-tjänsten behöver du ta bort "Blockera 3:e-parts cookies" i din webbläsare. 

    Minpension.se