Driftmeddelande och störningar | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Driftmeddelande och störningar

Information om planerade eller tillfälliga avbrott. Har du problem med inloggning eller våra e-tjänster ber vi dig kontakta oss på kundservice.

Kontakta kundservice 

  • Säkerställ kvittens vid byte av fonder via mobil

    När du har signerat ett byte av fonder i din mobil med hjälp av BankID ska du i normala fall automatiskt slussas tillbaka till webbläsaren där du får en bekräftelse på att bytet är genomfört.

    Om detta inte sker behöver du själv gå tillbaka till webbläsaren för att signeringen och fondbytet ska gå igenom.

    Du måste få bekräftelse

    Om du inte har fått en bekräftelse på att bytet av fonder är genomfört kan vi inte garantera att fondbytet gått igenom.

  • Många som kontaktar oss

    Många ringer och mejlar till oss. Det innebär att det tar längre tid än vanligt innan vi svarar på telefon och per mejl. Vi gör vad vi kan för att svara så fort som möjligt. Vi har också långa handläggningstider när det gäller ansökan till bostadstillägg.

    Väntetider för handläggning och kontakt med kundservice

    Om du har e-legitimation kan du använda våra e-tjänster för att bland annat ansöka om pension och bostadstillägg, ändra skatteavdrag och anmäla ändrade uppgifter. 

    Våra e-tjänster