Driftmeddelande och störningar | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Driftmeddelande och störningar

Information om planerade eller tillfälliga avbrott. Har du problem med inloggning eller våra e-tjänster ber vi dig kontakta oss på kundservice.

Kontakta kundservice 

  • Systemunderhåll 13-14 april

    13 april -14 april har vi ett systemunderhåll. Det innebär att du inte kan göra en pensionsprognos eller ansöka om pension under den tiden.

  • Problem med mobilinloggning för vissa mobilanvändare

    För tillfället har vi problem med inloggning med mobilt BankID. för några mobilanvändare.  Efter att du legitimerat dig ser det ut som att BankID-appen ska starta. Det kan hjälpa att ladda om sidan genom att använda uppdateringspilen i din mobils webbläsare. 

  • Många som ringer oss

    Det är många som vill ha kontakt med oss på kundservice och vi har för tillfället långa väntetider. Kötiderna per telefon är just nu mellan 20-60 minuter.

    Om du har BankID eller mobilt BankID kan du använda våra e-tjänster för att bland annat ansöka om pension och bostadstillägg, ändra skatteavdrag och anmäla ändrade uppgifter. 

    Logga in på Mina sidor

    Våra e-tjänster

  • Personlig kod försvinner som inloggning juni 2017

    Pensionsmyndigheten har beslutat att ta bort möjligheten att logga in med personlig kod på Mina sidor från den 8 juni 2017. Orsaken till att vi tar bort personlig kod är att ytterligare höja säkerheten och skydda integriteten för de som loggar in och använder våra e-tjänster.

    Från och med 8 juni kan du bara logga in med e-legitimation (BankID). Om du saknar e-legitimation, är utlandsbosatt, är god man/förvaltare eller har frågor kan du kontakta oss på Kundservice.

    Kontakta oss på Kundservice

    Din personliga kod som du fått med ditt orange kuvert eller på annat sätt fungerar tillsvidare som identifieringsmetod i kundservice och självbetjäningstjänsten i talsvar via telefon 0771- 776 776. 

    Personal code will no longer be an option

    The Swedish Pension Agency has decided to remove the possibility to sign in with Personal Code on My Pages (Mina sidor) from June 8, 2017. This is to enhance the security and to protect the integrity of those who log in and use our e-services.

    From June 8, you can only sign in with e-ID (BankID). If you do not have an e-ID, or if you are living outside of Sweden, or if you are a legal guardian/trustee or if you have questions, please contact us at Customer Service.

    Contact us at Customer Service