Driftmeddelande och störningar | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Driftmeddelande och störningar

Här hittar du information om planerade eller tillfälliga avbrott kring våra e-tjänster och funktioner på webbplatsen till exempel inloggning till Mina sidor, pensionsprognos och fondbyte. 

  • Felaktigt SMS- och mejlutskick

    Vi har skickat ut SMS och mejlutskick under måndag och tisdag till kunder om bekräftelse på att vi tagit emot ansökningar. Tyvärr var det ett tekniskt fel som gjorde att utskicken kom ut av misstag. Vi ber dig som fått information tidigare via SMS och e-post om att bortse från detta.

  • Systemunderhåll 18 september

    Tisdag 18 september har vi systemuppdateringar som gör att du inte kan logga in på Mina sidor eller göra en pensionsprognos mellan klockan 7.00-10.00.

  • Appen Byta fonder görs om

    Appen Byta fonder som finns för mobiltelefon och surfplattor görs om. Anledningen till det är att vi idag har heltäckande e-tjänster på webben för dig som ska byta fonder och vill söka och jämföra fonder oavsett om det är via mobil, surfplatta och dator. När vi gjort om appen kommer du att komma åt våra tjänster direkt på webbplatsen. Det blir ett annat gränssnitt och en ny utformning än det som finns för appen. Ändringen kommer att ske under vecka 40, första veckan i oktober 2018.

    Du kan även komma åt e-tjänsterna direkt genom att logga in på Mina sidor eller gå in på pensionsmyndigheten.se. 

    Logga in på Mina sidor

     

  • Personlig kod försvinner som inloggning juni 2017

    Pensionsmyndigheten har beslutat att ta bort möjligheten att logga in med personlig kod på Mina sidor från den 8 juni 2017. Orsaken till att vi tar bort personlig kod är att ytterligare höja säkerheten och skydda integriteten för de som loggar in och använder våra e-tjänster.

    Från och med 8 juni kan du bara logga in med e-legitimation (BankID). Om du saknar e-legitimation, är utlandsbosatt, är god man/förvaltare eller har frågor kan du kontakta oss på Kundservice.

    Kontakta oss på Kundservice

    Din personliga kod som du fått med ditt orange kuvert eller på annat sätt fungerar tillsvidare som identifieringsmetod i kundservice och självbetjäningstjänsten i talsvar via telefon 0771- 776 776. 

    Personal code will no longer be an option

    The Swedish Pension Agency has decided to remove the possibility to sign in with Personal Code on My Pages (Mina sidor) from June 8, 2017. This is to enhance the security and to protect the integrity of those who log in and use our e-services.

    From June 8, you can only sign in with e-ID (BankID). If you do not have an e-ID, or if you are living outside of Sweden, or if you are a legal guardian/trustee or if you have questions, please contact us at Customer Service.

    Contact us at Customer Service