Du behöver ha ett personnummer och en e-legitimation för att logga in på Mina sidor.Om mina sidor och hur du loggar in
Börja med att testa ditt BankID om den fungerar. Visar testet att det inte fungerar får du kontakta utgivaren av ditt BankID.
Om du fortfarande har problem kan du få hjälp på BankID:s supportsida.
Vanliga frågor om BankID hos BankID support
Det kan eventuellt vara driftstörningar hos BankId. Se driftstatus hos BankID
Om du har problem med att logga in eller signera på Mina sidor, men det fungerar bra på andra webbplatser, kan du kontakta kundservice.
Problem med Freja+
- Använd din standardwebbläsare när du loggar in. De flesta datorer och mobila enheter låter dig ställa in en standardwebbläsare.
- Om du använder webbläsaren Safari för för att logga in, kontrollera att Safari är inställd som din standardwebbläsare.
- Om problemet kvarstår, prova att använda en annan webbläsare.
- Pensionsmyndigheten kan inte ge teknisk support kring problem med ditt BankID. Vänd dig alltid till din utgivare i första hand.Mer om BankID och felsökning
Du kan göra en enkel webbtest för att kunna berätta för oss på kundservice vilken webbläsare, operativsystem och inställningar du har på din dator eller mobilenhet. Här kan du också se vilken webbläsare som fungerar bäst för vår webbplats.Testa din webbläsare med whatsmybrowser.com
Vår webbplats fungerar bäst i moderna webbläsare. Webbplatsen kan fungera i andra webbläsare och operativsystem, men vi har tyvärr ingen möjlighet att ge tekniskt stöd vid eventuella problem när du använder andra lösningar.
Utgivarna för e-legitimation ställer också krav på webbläsare och operativsystem. Om din webbläsare krånglar när du ska använda e-legitimationen kan du kontrollera att din dator uppfyller kraven från utgivaren.
Vanliga frågor om BankID hos BankID support
Använd gärna dessa webbläsare
För att vara säker på att du kan använda vår webbplats och våra tjänster rekommenderar vi senaste versionen av följande webbläsare:Google Chrome
Operativsystem som fungerar bäst
De operativsystem som vår webbplats främst är anpassad för är:
- Windows
- macOS
- Android OS
- iOS (iPhone)
Du måste ha programmet Javascript aktiverat i din webbläsare för att kunna logga in och använda våra tjänster. Javascript gör att webbsidor fungerar korrekt, till exempel när du fyller i textfält, söker information eller gör ansökan till pension eller göra fondbyten.
Här följer instruktioner hur du går tillväga för att aktivera JavaScript, om det inte redan är förinställt i din webbläsare.
Google Chrome
- Klicka på menyikonen uppe till höger i webbläsarens verktygsfält (tre horisontella linjer)
- Välj "Inställningar"
- Klicka på länken "Visa avancerade inställningar" längst ned på sidan
- Klicka på "Innehållsinställningar" i avsnittet "Sekretess"
- Välj "Tillåt att alla webbplatser kör Javascript i avsnittet "JavaScript" och stäng fliken.
- Uppdatera webbläsaren
Micorsoft Edge
- Klicka på "Verktyg" i webbläsarens verktygsfält
- Välj "Internetalternativ"
- Välj flicken "Säkerhet"
- Markera "Internet" (jordgloben) och klicka på "Anpassad nivå"
- Under avsnittet "Skript", markera "Aktivera"
- Bekräfta med att klicka på "OK"
- Uppdatera webbläsaren
Safari OS
- Klicka på "Redigera" i webbläsarens verktygsfält
- Välj fliken "Säkerhet"
- Markera "Aktivera JavaScript"
- Stäng rutan för att spara
- Uppdatera webbläsaren
Om du försöker logga in på Mina sidor från en app som Facebook eller Instagram, kan det uppstå problem att logga in.
För att logga in med BankID behöver du istället öppna sidan i en webbläsare, till exempel Safari eller Chrome.
Om du inte accepterar att kakor används kan du stänga av kakor i din webbläsares säkerhetsinställningar. Tänk dock på att den inställningen kan göra så att du inte kan använda vissa funktioner på webbplatsen.
Du behöver aktivera kakor i din webbläsare för att använda någon av våra e-tjänster och logga in på Mina sidor.Mer om kakor
Fortfarande problem att logga in?
Om du fortfarande har problem med att logga in med BankID kan du kontakta vår kundservice för hjälp.Kontakta kundservice