Med en digital brevlåda har du alltid tillgång till din post och du tar emot den snabbt, säkert och miljövänligt.
Så här fungerar en säker digital brevlåda
- En digital brevlåda är säkrare än papperspost och e-post eftersom du loggar in med e-legitimation, till exempel med BankID.
- Från Pensionsmyndigheten kan du exempelvis få Orange kuvert, värdebesked och utbetalningsbesked.
- Tjänsten digital brevlåda förvaltas av Skatteverket och är en myndighetsgemensam tjänst för säker digital post.
- Oavsett vilken av brevlådorna du väljer får du din myndighetspost dit. I några av brevlådorna får du även post från företag. Skaffa den brevlåda du gillar bäst.
Du får inte spam eller reklam i din digitala brevlåda, bara myndighetspost och fakturor från företag.
Det finns fyra digitala brevlådor
När du valt en av de digitala brevlådorna kan du klicka i vilka myndigheter som du vill ha digital post från. Ångrar du dig kan du enkelt avsluta tjänsten och få din post på papper igen. Det gör du i den digitala brevlåda du valt att använda.
- Digimail (myndigheter, kommuner och företag)
- E-Boks (myndigheter, kommuner och företag)
- Kivra (myndigheter, kommuner och företag)
- Min myndighetspost (myndigheter och kommuner)
Frågor och svar om digital brevlåda hos Mina meddelanden
Om du redan har en digital brevlåda
Om du redan använder dig av en säker digital brevlåda och har markerat att du vill ha post från Pensionsmyndigheten, så kommer du att få avisering om ditt orange kuvert och andra utskick från oss till din digitala brevlåda.