Personlig kod för inloggning | Pensionsmyndigheten
Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen

Personlig kod för inloggning

Med personlig kod kan du identifiera dig hos Pensionsmyndighetens självbetjäningsstjänst per telefon eller under ditt samtal med Kundservice. Här får du veta hur du beställer eller spärrar din personliga kod.

Din personliga kod har du fått via ditt orange kuvert eller vid kontakt med oss på Pensionsmyndigheten. Med personlig kod kan du:

  • använda Pensionsmyndigheten självbetjäningstjänst via talsvar på telefon 0771-776 776
  • identifiera dig under ditt samtal med Kundservice per telefon.

Beställ en ny eller spärra din personliga kod

För att beställa en ny personlig kod eller spärra din kod ringer du till oss på Pensionsmyndigheten på 0771-776 776. Koden kommer att skickas till din folkbokföringsadress, det vill säga den adress du är skriven på. Det tar cirka två-tre vardagar.

Om du tidigare har haft en personlig kod, men beställer en ny, makuleras din gamla kod. Det tar 48 timmar innan den nya koden kan aktiveras.

Om du vill ha hjälp kan du kontakta Pensionsmyndighetens kundservice på telefon 0771-776 776.

Inloggning med personlig kod borttaget

För att logga in på Pensionsmyndighetens Mina sidor kan du använda BankId, e-legitimation. Samma sak gäller för dig som loggar in med våra mobilappar.

Pensionsmyndigheten har beslutat att ta bort inloggning med personlig kod på webbplatsen och Mina sidor från 8 juni 2017 med hänsyn till en högre säkerhet vid inloggning.

Minpension.se har beslutat att ta bort inloggning med personlig kod från 20 september 2017 på sin webbplats.

Varför personlig kod försvinner som inloggning

Om du har frågor och vill ha hjälp kan du kontakta oss på Kundservice

Hjälp med inloggning till Mina sidor