Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen
Webbplatsen kan inte läsas in korrekt

Se till att du använder en rekommenderad webbläsare. Är så redan fallet, försök besöka oss igen om en stund.

Rekommenderade webbläsare

Vem där? Analys av vilka grupper som ringer Pensionsmyndighetens kundservice

Rapporten är en beskrivning och analys av de personer som ringde Pensionsmyndighetens kundservice under 2021.

Presentation av rapporten

Spela video
Kort videopresentation av rapporten Vem där? Analys av vilka grupper som ringer Pensionsmyndighetens kundservice.

Kort videopresentation av rapporten Vem där? Analys av vilka grupper som ringer Pensionsmyndighetens kundservice.

Sammanfattning 

Den vanligaste personen som ringde Pensionsmyndighetens kundservice under 2021 var en kvinna som var äldre än 60 år och redan hade någon utbetalning från Pensionsmyndigheten. Analysen visar att benägenheten att ringa varierar stort bland pensionstagarna, men att variationerna till största delen beror på underliggande faktorer.