Gå direkt till textinnehållet Gå direkt till navigationen
Webbplatsen kan inte läsas in korrekt

Se till att du använder en rekommenderad webbläsare. Är så redan fallet, försök besöka oss igen om en stund.

Rekommenderade webbläsare

Teknisk information

Se vilka webbläsare och operativsystem som fungerar bäst för den här webbplatsen. Du kan också kontrollera vilken webbläsare och vilket operativsystem du har. 

Webbläsare och operativsystem som fungerar bäst

Vår webbplats fungerar bäst i moderna webbläsare. För att vara säker på att du kan använda vår webbplats och våra tjänster som vanligt rekommenderar vi att du använder någon av följande webbläsare eller ser till att ha en uppdaterad version av din webbläsare. 

De operativsystem som vår webbplats främst är anpassad för är Windows 7, 8 och 10 samt Mac OS X. 

Vår webbplats och våra tjänster stöder inte Internet Explorer. Webbplatsen kan fungera i andra webbläsare och operativsystem, men vi har tyvärr ingen möjlighet att ge tekniskt stöd vid eventuella problem när du använder andra lösningar.

Ta reda på vilken webbläsare du har

Om du har problem med någon av våra tjänster på webbplatsen kan det vara bra att kontrollera vilka webbläsare, operativsystem och inställningar du har. Denna information är viktig för att vi ska kunna hjälpa dig när du kontaktar oss på kundservice.

Du kan testa vilken webbläsare du har genom att gå in på whatsmybrowser.com. Du kan också se detaljer om ditt operativsystem och vilka inställningar du har.Testa din webbläsare

Så loggar du in med e-legitimation

Du loggar in på mina sidor med e-legitimation i form av mobilt BankID,  BankId, Freja eID+ eller utländskt e-legitimation (Foreign eID).Hjälp med inloggning till Mina sidor

Inloggning via en app

Om du försöker logga in på Mina sidor via en app med en iPhone eller iPad, kan det bli problem att använda BankID. För att logga in med BankID behöver du öppna sidan i en webbläsare som stöds, till exempel Safari eller Chrome.

Aktivera Javascript

Vår webbplats använder JavaScript för att göra din upplevelse så bra som möjligt. Javascript används för att styra en del av funktionaliteten till exempel för att du ska kunna fylla i text i textfält, använda söktjänster och exempelvis göra ansökan till pension eller göra fondbyten.

Här följer instruktioner hur du går tillväga för att aktivera JavaScript, om det inte redan är förinställt i din webbläsare.

Google Chrome

  1. Klicka på menyikonen uppe till höger i webbläsarens verktygsfält (tre horisontella linjer)
  2. Välj "Inställningar"
  3. Klicka på länken "Visa avancerade inställningar" längst ned på sidan
  4. Klicka på "Innehållsinställningar" i avsnittet "Sekretess"
  5. Välj "Tillåt att alla webbplatser kör Javascript i avsnittet "JavaScript" och stäng fliken.
  6. Uppdatera webbläsaren 

Micorsoft Edge

  1. Klicka på "Verktyg" i webbläsarens verktygsfält
  2. Välj "Internetalternativ"
  3. Välj flicken "Säkerhet"
  4. Markera "Internet" (jordgloben) och klicka på "Anpassad nivå"
  5. Under avsnittet "Skript", markera "Aktivera"
  6. Bekräfta med att klicka på "OK"
  7. Uppdatera webbläsaren

Mozilla Firefox                               

  1. Klicka på "Verktyg" i webbläsarens verktygsfält och välj "Inställningar"
  2. Välj fliken "Innehåll
  3. Markera "Aktivera JavaScript" i avsnittet "Innehåll"
  4. Uppdatera webbläsaren

Safari OS

  1. Klicka på "Redigera" i webbläsarens verktygsfält
  2. Välj fliken "Säkerhet"
  3. Markera "Aktivera JavaScript"
  4. Stäng rutan för att spara
  5. Uppdatera webbläsaren 

Kakor (cookies)

Om du inte accepterar att kakor används kan du stänga av kakor i din webbläsares säkerhetsinställningar. Tänk dock på att den inställningen kan göra så att du inte kan använda vissa funktioner på webbplatsen.

Du behöver aktivera kakor i din webbläsare för att använda någon av våra e-tjänster och logga in på Mina sidor.Mer om kakor